פיר אם המושבות

תיאור הפרויקט:

פרויקט פיר אם המושבות כולל ביצוע פיר שילוח לרכבת הקלה בשיטת ההידרומיל.

פיר השילוח, הינו מבנה בטון תת קרקעי בצורת קופסא המורכב מקירות סלאריים היורדים לעומק של 38 מטר ומתחת למי תהום.

האלמנטים הסלאריים נחפרים בחפיפה כך שאלמנט שניוני חוצב מאלמנט ראשוני כ 20 ס"מ ובכך מאפשר יציקה רציפה וקבלת קיר הומוגני בכל היקף הפיר, לקבלת קיר חלק ואטום מחדירת מים.

בנוסף, ביציאות השילוח למכונות המנהור בוצעו בלוקי ג'ט-גראוט המאפשרים יציאה בטוחה יציבה ואטומה למכונות המנהור.

red_line_metro_01

המוצר הסופי שנדרש לספק:

פיר חפור בעל קירות אחידים אטומים לחדירת מים וכן בלוקי ג'ט גראוט חיצוניים התומכים את כביש 4 ומאפשרים נקודות יציאה עתידיות עבור מכונות המנהור.

לוחות זמנים לפרויקט:

תכנון עבודה סימולטני באזורים שונים באתר אפשרו עבודה של צוות ההידרומיל וכן צוות הג'ט גראוט במקביל תוך שמירה על ייצור איכותי ומקסימאלי וקיצור לוחות הזמנים.
סה"כ 11 חודשי ביצוע.

red_line_metro_02

הציוד והטכנולוגיה בהם השתמשנו

קירות הסלארי בוצעו במכונת ההידרומיל מסוג BC-40 של חברת BAUER המאפשרת חפירה לעומק של עד 75 מ' בעוביים שונים ובאורכים שבין 2.8 ל7.5 מ' אורך.

מערך ההידרומיל כולל:

  • מכונת החפירה BC-40 ומנוף נושא LIEBHERR HS885.
  • דיסנדר BE500 המאפשר טיפול בעד 500 מ"ק שעה של בנטונייט.
  • מערך ייצור ואכסון של למעלה מ 1500 מ"ק בנטונייט.
  • מערך משאבות המעבירות את הבנטונייט מהפאנל למפעל ולהיפך.
  • מכונת פילטר-פרס, המאפשר פירוק בוצת הבנטונייט התקולה למים וקרקע.

בלוקי הג'ט-גראוט בוצעו במכונות קידוח מסוג MC-1500 וכן MC-1200 של חברת COMACCHIO.
הבלוק מורכב מרשת הזרקות חופפות בלחצים, עומקים וזוויות שונות, המאפשרים קבלת גוש אחיד של גראוט במיקום וממדים מתוכננים מראש.

מערך הג'ט גראוט כולל:

  • מכונת קידוח MC-1500
  • מכונת קידוח MC-1200
  • קומפרסורים מסוג INGERSOl לפיזור גבוה של הדייס המוזרק
  • משאבות מסוג Metax המאפשרות הזרקה בלחצים גבוהים של עד 650 באר.
  • מפעל הכנת הגראוט וכן מיכלי ערבול לאכסון לגראוט המוכן.
  • סילוסים לאכסון הצמנט לפני הכנתו.

red_line_metro_03

קושי שעלה במהלך תכנון הביצוע ופתרונו:

היה צורך ליצור בלוק גראוט מתחת לכביש מס' 4 מבלי האפשרות לסגור את הכביש או להפריע לתנועתו, לצורך כך תוכננה רשת הזרקות גדולה יותר המורכבת מהזרקות אנכיות ואלכסוניות בחפיפה גבוהה, כך שמכונת הקידוח יכולה להתמקם לצד הכביש ולקדוח אל מתחת לכביש מבלי להפריע לתנועתו כלל.

red_line_metro_04

פן אישי

חפירת הסלארי בשיטת ההידרומיל וכן ביצוע בלוקי הג'ט-גראוט הינם טכנולוגיות חדשניות ומורכבות אשר אינן נפוצות באזורינו ומאפשרות קבלת מוצר סופי איכותי יותר ובאופן מהיר יותר.

להיות שותף במערך מורכב שכזה, הכולל המון חלקים שונים, העובדים יחד בשיתוף פעולה, מחשל ומלמד כאחד.